WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE
Wysokość opłat za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Łódzkim określa Zarządzenie nr 133 Rektora UŁ z dnia 7.04.2025 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w UŁ w roku ak. 2025/2026
STUDIA NIESTACJONARNE
Wysokość opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2025/2026 wynosi:
- 4 600 zł za I rok (2 300 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 600 zł za II rok (2 300 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 600 zł za III rok (2 300 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 800 zł za I rok (2 400 zł za semestr) na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia (nie dotyczy kierunku Biegły rewident i audyt finansowy)
- 4 800 zł za II rok (2 400 zł za semestr) na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia (nie dotyczy kierunku Biegły rewident i audyt finansowy)
- 11 800 zł za I rok (5 900 zł za semestr) na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia kierunek Biegły rewident i audyt finansowy
ZAŁĄCZNIK NR 11 - WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA
Wysokości opłat za kształcenia na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2025/2026
ZAŁĄCZNIK NR 16 STUDIA PROWADZONE W JĘZYKU OBCYM 2025-2026
Opłata za przedmiot objęty zaliczeniem warunkowym lub powtarzaniem (także po wznowieniu) na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych wynosi 600 zł.
ZAŁĄCZNIK NR 15 POWTARZANIE PRZEDMIOTÓW 2025-2026
Opłata za zajęcia nieobjęte planem studiów / indywidualnym planem studiów w roku akademickim 2025/2026 - studia niestacjonarne i stacjonarne wynosi 600 zł (za jeden przedmiot w ciągu semestru).
ZAŁĄCZNIK NR 14 ZAJĘCIA NIEOBJĘTE PROGRAMEM STUDIÓW 2025-2026
Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach
Wysokość opłat za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Łódzkim określa Zarządzenie nr 76 Rektora UŁ z dnia 22.04.2024 r. oraz zarz. nr 85 z dnia 29.04.2024 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w UŁ w roku ak. 2024/2025
STUDIA NIESTACJONARNE
Wysokość opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2024/2025 wynosi:
- 4 600 zł za I rok (2 300 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 600 zł za II rok (2 300 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 600 zł za III rok (2 300 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 800 zł za I rok (2 400 zł za semestr) na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia (nie dotyczy kierunku Biegły rewident i audyt finansowy)
- 4 800 zł za II rok (2 400 zł za semestr) na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia (nie dotyczy kierunku Biegły rewident i audyt finansowy)
- 11 800 zł za I rok (5 900 zł za semestr) na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia kierunek Biegły rewident i audyt finansowy
ZAŁĄCZNIK NR 11 - WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA
Wysokości opłat za kształcenia na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2024/2025
ZAŁĄCZNIK NR 16 STUDIA PROWADZONE W JĘZYKU OBCYM 2024-2025
Opłata za przedmiot objęty zaliczeniem warunkowym lub powtarzaniem (także po wznowieniu) na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych wynosi 600 zł.
ZAŁĄCZNIK NR 15 POWTARZANIE PRZEDMIOTÓW 2024-2025
Opłata za zajęcia nieobjęte planem studiów / indywidualnym planem studiów w roku akademickim 2024/2025 - studia niestacjonarne i stacjonarne wynosi 600 zł (za jeden przedmiot w ciągu semestru).
ZAŁĄCZNIK NR 14 ZAJĘCIA NIEOBJĘTE PROGRAMEM STUDIÓW 2024-2025
Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach
Wysokość opłat za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Łódzkim określa Zarządzenie nr 106 Rektora UŁ z dnia 27.04.2023 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w UŁ w roku ak. 2023/2024
STUDIA NIESTACJONARNE
Wysokość opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2023/2024 wynosi:
- 4 600 zł za I rok (2 300 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 600 zł za II rok (2 300 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 400 zł za III rok (bez kierunku cyfryzacja i zarządzanie danymi w biznesie) (2 200 zł za semestr) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia
- 4 800 zł za I rok (2 400 zł za semestr) na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia
- 4 800 zł za II rok (2 400 zł za semestr) na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia
ZAŁĄCZNIK NR 11 - WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA
Wysokości opłat za kształcenia na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2023/2024 ustalone są w załączniku nr 16 do Zarządzenie nr 106 Rektora UŁ z dnia 27.04.2023 r.
ZAŁĄCZNIK NR 16 STUDIA PROWADZONE W JĘZYKU OBCYM 2023-2024
Opłata za przedmiot objęty zaliczeniem warunkowym lub powtarzaniem (także po wznowieniu) na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych wynosi 600 zł.
ZAŁĄCZNIK NR 15 POWTARZANIE PRZEDMIOTÓW 2023-2024
Opłata za zajęcia nieobjęte planem studiów / indywidualnym planem studiów w roku akademickim 2023/2024 - studia niestacjonarne i stacjonarne wynosi 600 zł (za jeden przedmiot w ciągu semestru).
ZAŁĄCZNIK NR 14 ZAJĘCIA NIEOBJĘTE PROGRAMEM STUDIÓW 2023-2024
Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach
TERMINY, BONIFIKATY, WAŻNE DOKUMENTY
Opłaty za w/w zajęcia uiszczane są przez studenta na przypisane mu indywidualne wirtualne konto bankowe w terminach ustalonych Zarządzeniem Rektora nr 19 z dnia 26.10.2020. Za datę wniesienia opłaty uważa się datę jej wpływu na indywidualne konto UŁ. Niewniesienie opłaty w terminie skutkuje naliczeniem odsetek od nieuregulowanej opłaty. Uiszczenie należnej opłaty jest warunkiem dopuszczenia do sesji egzaminacyjnej.
Ustala się następujące terminy uiszczania opłaty za zajęcia dydaktyczne na studiach niestacjonarnych I i II stopnia oraz studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim:
Opłata ratalna:
- 15 października;
- 15 listopada;
- 15 grudnia;
- 25 luty;
- 15 marca;
- 15 kwietnia;
- 15 maja.
Opłata jednorazowa za semestr z uwzględnieniem bonifikaty:
- 15 października;
- 25 luty
Uiszczenie jednorazowej opłaty do 15 października za semestr zimowy i do 25 lutego za semestr letni uprawnia do 2,5 % bonifikaty, za każdy semestr, za który jednorazowa opłata została uiszczona.
Uiszczenie jednorazowej opłaty do 15 października za rok uprawnia do 5% bonifikaty, za każdy rok, za który jednorazowa opłata została uiszczona.
- Ze studentami studiów stacjonarnych
- Ze studentami studiów niestacjonarnych oraz stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim
- Ze studentami studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia
- Ze studentami studiów stacjonarnych, którzy podjęli te studia w roku akademickim 2013/2014 jako studia na pierwszym, na drugim lub kolejnym kierunku studiów w formie stacjonarnej
- Z cudzoziemcami odbywającymi kształcenie na zasadach przewidzianych dla obywateli polskich na studiach stacjonarnych
- Z cudzoziemcami odbywającymi kształcenie na zasadach przewidzianych dla obywateli polskich na studiach niestacjonarnych lub stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim
- Z cudzoziemcami obywającymi kształcenie na zasadach przewidzianych dla obywateli polskich na studiach stacjonarnych, którzy podjęli te studia w roku akademickim 2013/2014 jako studia na pierwszym, na drugim albo kolejnym kierunku studiów w formie stacjonarnej
- Z cudzoziemcami odbywającymi kształcenie jako stypendyści strony polskiej, stypendyści strony wysyłającej, bez ponoszenia opłat za naukę albo bez odpłatności i świadczeń stypendialnych na studiach stacjonarnych
- Z cudzoziemcami odbywającymi kształcenie jako stypendyści Uniwersytetu Łódzkiego na studiach stacjonarnych lub niestacjonarnych
- Z cudzoziemcami odbywającymi kształcenie na zasadach odpłatności na studiach stacjonarnych lub niestacjonarnych
Zasady wyliczania opłat za studia do dnia złożenia rezygnacji reguluje Zarządzenie Rektora nr 19 z dnia 26.10.2020
Osoba, która uiściła opłatę za studia, a studiów nie podjęła (tj. nie była immatrykulowana) może, na swój wniosek, otrzymać zwrot wpłaconej kwoty. Wniosek wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty za studia, należy złożyć w dziekanacie kierunkowym.
W przypadku rezygnacji ze studiów w trakcie roku akademickiego (poprzez złożenie w dziekanacie pisemnego oświadczenia), Student może wystąpić, za pośrednictwem właściwego dziekanatu kierunkowego, do Dziekana o zwrot uiszczonej opłaty pomniejszonej proporcjonalnie do okresu odbytej nauki. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi oblicza się następująco: opłatę semestralną albo roczną dzieli się przez liczbę tygodni w semestrze albo roku i mnoży się przez liczbę tygodni nauki pozostałych Studentowi do zakończenia semestru albo roku.
Wniosek o zwrot uiszczonej opłaty za kształcenie w Uniwersytecie Łódzkim
Ulgi w opłatach za usługi edukacyjne mogą polegać w szczególności na:
- zwolnieniu z części opłaty,
- odroczeniu terminu uiszczenia opłaty,
- rozłożeniu opłaty na raty.
Ulga w postaci zwolnienia z części opłat może zostać przyznana studentowi, który:
- na skutek okoliczności zaistniałych po zawarciu umowy z UŁ znalazł się w trudnej sytuacji materialnej lub z innych szczególnych względów nie jest w stanie ponosić opłat za zajęcia dydaktyczne w pełnej wysokości. Trudna sytuacja materialna powinna być udokumentowana stosownymi zaświadczeniami.
- osiągnął wybitne wyniki w nauce
Wniosek o ulgę w opłacie należy złożyć w kierunkowym dziekanacie w terminie:
- do 10 października - za semestr zimowy
lub
do 20 lutego - za semestr letni
Ulga w opłacie za usługi edukacyjne nie może być przyznana studentowi pierwszego semestru studiów.
Studenci posiadający Kartę Dużej Rodziny mogą otrzymać 25% ulgę w opłacie za rok studiów. Warunkiem otrzymania ulgi jest złożenie wniosku o ulgę w opłacie do dnia 10 października.
OPŁATY ZA LEGITYMACJĘ I DYPLOM
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 61 z dnia 08.05.2019 r., z późniejszymi zmianami pobiera się opłaty za legitymację elektroniczną oraz dyplom. Opłat tych należy dokonywać na konto:
Nr konta Wydziału Zarządzania:
BANK PEKAO S.A. II O/ŁÓDŹ
Numer rachunku: 59 1240 3028 1111 0010 2943 3888
OPŁATY ZA LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
- Opłata za wydanie legitymacji studenckiej:
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej – 17,00 zł
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2019/2020 i później – 22,00 zł
- Opłata za wydanie duplikatu legitymacji studenckiej:
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej – 25,50 zł
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2019/2020 i później – 33,00 zł
Za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji pobiera się opłatę o połowę wyższą niż za wydanie oryginału.
OPŁATY ZA DYPLOM
Opłata w wysokości 60 zł za wydanie:
- oryginału dyplomu i suplementu oraz dwóch odpisów dyplomu
Absolwent nie ponosi opłaty za wydanie dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu oraz ich dwóch odpisów
20 zł - za wydanie 1 egzemplarza:
- dodatkowego odpisu dyplomu w języku obcym,
- dodatkowego odpisu suplementu w języku obcym,
- duplikatu dyplomu,
- duplikatu suplementu
26 zł - opłata za uwierzytelnianie dokumentów w zakresie dokonywanym przez uczelnię