- Uniwersytet Łódzki
- Wydział Zarządzania
- Strefa pracownika
Często odwiedzane strony
Aktualności
Hackathon Innowacji Life Science 2025 na Wydziale Zarządzania UŁ!
Z ogromną przyjemnością ogłaszamy rozpoczęcie Hackathonu organizowanego w ramach projektu DeepBioTech – międzynarodowej inicjatywy Erasmus+, która wspiera rozwój kompetencji deep-tech i…
Czy rozmowa z chatbotem może być zdradą? Komentuje ekspertka z Wydziału Zarządzania UŁ
Jeszcze kilka lat temu „przyjaciel AI” brzmiał jak żart z futurystycznego serialu. Dziś to realny element życia tysięcy Europejczyków, a globalny rynek platform towarzyszących opartych na sztucznej…
Zmiana terminów naboru wniosków na Komisję ds. etyki badań naukowych
Z uwagi na wprowadzenie w roku akademickim 2025/26 dodatkowego posiedzenia Komisji zmianie ulega harmonogram naboru wniosków.
Psia Kość! Ponad tona karmy od UŁ dla potrzebujących zwierząt
Coroczna listopadowa zbiórka darów od UŁ dla podopiecznych Schroniska dla Zwierząt w Łodzi zakończyła się. Psia kość! Nasza akademicka społeczność znów hojnie wsparła potrzebujące czworonogi. Dwa busy…
Pracujesz w administracji? Wyjedź do uczelni partnerskiej UNIC!
Zachęcamy wszystkie osoby pracujące administracyjnie (zatrudnione na umowę o pracę) do zgłaszania się na wyjazdy do uczelni partnerskich sieci UNIC. Można wybrać jedną z ośmiu uczelni. Rekrutacja trwa…
CyklOn spotkań Uniwersytetu Łódzkiego w grudniu
Uniwersytet Łódzki to złożona społeczność przepełniona ciągłą wymianą myśli, poglądów i wrażeń. Tysiące pracowników naukowych i dziesiątki tysięcy studentów pragnących poszerzać swoje horyzonty i…
Centrum Jakości Badań Naukowych KNOWBASE
KNOWBASE zostało powołane w celu wspierania pracowników Wydziału Zarządzania w zakresie osiągania coraz lepszych wyników w realizacji procesów badawczo-naukowych i publikacyjnych. KNOWBASE będzie wspierać pracowników Wydziału Zarządzania w zakresie publikowania, dostępu i wykorzystania baz danych oraz wsparcia dla badań naukowych.
Aktualnie realizowane projekty naukowo-badawcze
Okres realizacji: 01.12.2022- 30.11.2026
Kierownik projektu: dr Anna Wronka
Cele projektu to: wsparcie transformacji organizacji edukacyjnych przy użyciu podejścia Whole Institution Approach (WIA) w kierunku zasad zrównoważonego rozwoju w trzech kluczowych aspektach: społecznym, edukacyjnym i organizacyjnym.
Okres realizacji: 02.10.2023 – 01.10.2027
Kierownik projektu: dr hab. Marek Matejun, prof. UŁ
Cele projektu:
Celem projektu jest opracowanie zintegrowanego modelu mediatorów pośredniczących w oddziaływaniu zielonego zarządzania zasobami ludzkimi na wyniki środowiskowe na określonych poziomach: indywidualnym, zespołowym, organizacyjnym i międzyorganizacyjnym (IZOM) oraz jego operacjonalizacja i weryfikacja empiryczna na podstawie badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych na próbie firm z wybranych krajów UE.
Okres realizacji: 01.01.2024 – 31.12.2025
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Cele projektu:
Projekt ma na celu poprawę edukacji w zakresie sztucznej inteligencji poprzez promowanie etycznego i stosowanego wykorzystania sztucznej inteligencji, koncentrując się na studentach biznesu i zarządzania na poziomie uniwersyteckim. AI LEADERS ma uczyć zarówno zasad etycznych, jak i praktycznych zastosowań AI i przedsiębiorczości. Ważnym zadaniem projektu jest przygotowanie przyszłych liderów biznesu do opracowywania i stosowania rozwiązań AI zgodnych z europejskimi wartościami i wytycznymi etycznymi.
wartościami i wytycznymi etycznymi.
Okres realizacji: 01.01.2024 – 31.12.2026
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Cele projektu:
Celem projektu RiHEI jest przekształcenie gruzińskiego ekosystemu szkolnictwa wyższego w siłę napędową zrównoważonego i odpowiedzialnego (społecznie, środowiskowo) wzrostu przedsiębiorczości i tworzenia miejsc pracy poprzez inwestowanie w zdolności młodzieży i lepsze łączenie edukacji, badań i innowacji z potrzebami sektora prywatnego. Zostanie to osiągnięte poprzez umieszczenie instytucji szkolnictwa wyższego jako "zaangażowanych" podmiotów transformacyjnych w ekosystemie gospodarczym kraju (poprzez odpowiedzialną koprodukcję innowacji opartą na poczwórnej helisie i publiczno-prywatne inwestycje), ułatwianie przedsiębiorczości młodzieży, zwiększanie umiejętności STEAM i wyzwalanie rozwoju ekosystemu (synergie klastrów), który w pełni integruje wrażliwe społeczności, a także obszary oddalone i wiejskie.
Okres realizacji: 01.09.2023 – 28.02.2026
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Cele projektu:
SHIFT ma na celu zwiększenie zdolności instytucji szkolnictwa wyższego do przyczyniania się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju poprzez ocenę i wdrażanie strategii i polityk ESG za pośrednictwem platformy ESG Impact Index. Dodatkowo ma wyposażyć studentów, nauczycieli akademickich, badaczy i pracowników instytucji szkolnictwa wyższego w niezbędne umiejętności i wiedzę do wdrażania i monitorowania praktyk ESG oraz wzmacniania współpracy międzynarodowej poprzez ułatwianie wymiany najlepszych praktyk i wiedzy między jednostkami.
Okres realizacji: 06.07.2024- 06.07.2027
Kierownik projektu: dr hab. Ewelina Zarzycka, prof. UŁ
Celem projektu jest ocena zrównoważonego wpływu europejskich przedsiębiorstw w kontekście zachodzących zmian w regulacjach dotyczących raportowania w tym zakresie. W ramach projektu zostaną zbadane aspekty związane z raportowaniem zrównoważonego wpływu przedsiębiorstw, wynikające z wdrożenia Taksonomii UE i zapewnienia wiarygodności dostarczanych informacji poprzez ich atestację.
Okres realizacji: 01.09.2024- 28.02.2027
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Celem projektu jest odpowiedzieć na potrzeby w zakresie kształcenia w obszarze „deep-tech”, które są obecnie jednym z priorytetów EU (Celem inicjatywy Deep Tech Talent Initiative jest wyszkolenie co najmniej 1 miliona talentów z dziedziny głębokich technologii do 2025 roku poprzez ogólnoeuropejskie programy rozwoju talentów i umiejętności).
Okres realizacji: 01.11.2024- 31.12.2026
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Celem projektu jest poprawa jakości nauczania w instytucjach szkolnictwa wyższego (HEI) i zwiększenie skuteczność uczenia się studentów poprzez włączania oceny koleżeńskiej (PA) do praktyk dydaktycznych i praktyki nauczania. PA w szkolnictwie wyższym jest istotnym narzędziem, które przekształca tradycyjną dynamikę wykładowca-student w podejście oparte na współpracy, interakcji i koncentracji na studencie i jego doświadczeniu edukacyjnym. Jest to działanie sprzyjające krytycznemu myśleniu, rozwijające umiejętność współpracy i aktywne uczenie się.
Okres realizacji: 01.12.2023- 30.11.2026
Kierownik projektu: mgr Marta Kędzia
Celem projektu jest zapewnienie możliwości podnoszenia kwalifikacji nauczycieli i wychowawców w całej Europie. Teachers 4.0 chce poprawić ich zdolność do radzenia sobie z kwestiami dezinformacji i przyczynić się do pomocy młodym ludziom w krytycznym myśleniu, dokonywaniu świadomych wyborów w Internecie i zachowaniu bezpieczeństwa przy jednoczesnym ciągłym budowaniu ich odporności.
Okres realizacji: 01.10.2025 - 30.09.2027
Kierownik projektu: dr hab. Paweł Głodek, prof. UŁ
Cele projektu:
Projekt SAMPLE rozwija umiejętności przedsiębiorcze i innowacyjne poprzez tworzenie materiałów szkoleniowych dotyczących zrównoważonych platform rynkowych i hybrydowych modeli biznesowych dla studentów szkół wyższych. Zapewnia nowoczesne materiały edukacyjne, platformę cyfrową dostosowaną do rzeczywistych studiów przypadków, a także przewodnik dla nauczycieli wspierający kadrę szkół wyższych. Strategiczny plan działania dla kierownictwa szkół wyższych zapewnia stopniową integrację edukacji w zakresie przedsiębiorczości cyfrowej w warunkach rynków platformowych opartej na zrównoważonym rozwoju, wypełniając lukę między środowiskiem akademickim a potrzebami rynku.
Okres realizacji: 01.10.2025 - 31.03.2028
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Cele projektu:
Celem projektu jest wspieranie opiekunów naukowych i początkujących naukowców w europejskich instytucjach szkolnictwa wyższego w bezpiecznym i odpowiedzialnym włączaniu sztucznej inteligencji do badań poprzez zapewnienie praktycznych szkoleń opartych na istniejących wytycznych i ramach UE (Godna zaufania sztuczna inteligencja, Wytyczne dotyczące odpowiedzialnego korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach oraz Europejskie ramy kompetencji dla naukowców). Projekt koncentruje się na przełożeniu tych polityk na praktyczne umiejętności i zasoby, zapewniając etyczne i skuteczne wykorzystanie sztucznej inteligencji jako wiarygodnego narzędzia badawczego.

Centrum Rozwoju Dydaktyki
Podstawowym zadaniem Centrum jest wspieranie pracowników Wydziału Zarządzania UŁ w trzech obszarach: dydaktyki, narzędzi i zasobów dydaktycznych. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, a także szkoleniami i narzędziami dostępnymi do wykorzystania.







