- Uniwersytet Łódzki
- Wydział Zarządzania
- Strefa doktoranta
Często odwiedzane strony
Aktualności
Efektywna współpraca doktoranta z promotorem – trwają zapisy na szkolenie
W listopadzie odbędzie się kolejna edycja warsztatów rozwijających kompetencje osób kształcących się w szkołach doktorskich oraz ich promotorów. Spotkanie poprowadzi dr Justyna Małkuch-Świtalska…
10 listopada - dzień dziekański
Decyzją Dziekana Wydziału Zarządzania UŁ 10 listopada 2025 r. został ogłoszony dniem dziekańskim dla studentów oraz nauczycieli akademickich.
Poznaj Scopus AI
Do 31 grudnia 2025 roku społeczność Uniwersytetu Łódzkiego ma dostęp do nowoczesnego narzędzia Scopus AI, które łączy recenzowane treści naukowe z potencjałem generatywnej sztucznej inteligencji.
Rzecznik Finansowy otwiera w Łodzi swoje biuro terenowe. Będzie działać w obiekcie Uniwersytetu Łódzkiego
Mieszkańcy Łodzi i regionu łódzkiego mogą już korzystać z fachowego wsparcia Rzecznika Finansowego. Biuro terenowe rzecznika w Łodzi, mieszczące się w obiekcie należącym do Uniwersytetu Łódzkiego –…
Psia Kość! Dołącz z nami do listopadowej zbiórki darów dla zwierząt
Społeczność Uniwersytetu Łódzkiego co roku w listopadzie łączy siły i wspiera podopiecznych Schroniska dla Zwierząt w Łodzi. To już 14 edycja naszej zbiórki, a w tym roku wyjątkowa, ze względu na to,…
Harmonogram naboru wniosków na Komisję ds. Etyki badań naukowych
Przedstawiamy harmonogram naboru wniosków do Komisji ds. Etyki Badań Naukowych na rok akademicki 2025/26.
Otwieramy możliwości
Kilka faktów na temat doktoranckiego życia na Uniwersytecie Łódzkim.
Na przyszłych doktorów czeka całkiem napięty grafik. Szkolenia, projekty, wyjazdy, stypendia czy szkoły doktorskie - jeśli rozwój naukowy jest Twoim priorytetem, otwieramy przed Tobą wiele ciekawych możliwości.
Miłośnicy mobilności mogą korzystać z takich programów jak MOST czy Cotutelle, która oferuje doktorat międzynarodowy, pisany na dwóch uczelniach i uhonorowany podwójnym dyplomem. Pamiętajcie, że kształcenie w szkołach doktorskich to także okazja do uzyskania dodatkowych kwalifikacji podczas doktoratu, takich jak trening zawodowy czy rozwój osobisty – sprawdzajcie aktualną ofertę w zakładce szkolenia.
Aktualnie realizowane projekty naukowo-badawcze
Okres realizacji: 01.12.2022- 30.11.2026
Kierownik projektu: dr Anna Wronka
Cele projektu to: wsparcie transformacji organizacji edukacyjnych przy użyciu podejścia Whole Institution Approach (WIA) w kierunku zasad zrównoważonego rozwoju w trzech kluczowych aspektach: społecznym, edukacyjnym i organizacyjnym.
Okres realizacji: 02.10.2023 – 01.10.2027
Kierownik projektu: dr hab. Marek Matejun, prof. UŁ
Cele projektu:
Celem projektu jest opracowanie zintegrowanego modelu mediatorów pośredniczących w oddziaływaniu zielonego zarządzania zasobami ludzkimi na wyniki środowiskowe na określonych poziomach: indywidualnym, zespołowym, organizacyjnym i międzyorganizacyjnym (IZOM) oraz jego operacjonalizacja i weryfikacja empiryczna na podstawie badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych na próbie firm z wybranych krajów UE.
Okres realizacji: 01.01.2024 – 31.12.2025
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Cele projektu:
Projekt ma na celu poprawę edukacji w zakresie sztucznej inteligencji poprzez promowanie etycznego i stosowanego wykorzystania sztucznej inteligencji, koncentrując się na studentach biznesu i zarządzania na poziomie uniwersyteckim. AI LEADERS ma uczyć zarówno zasad etycznych, jak i praktycznych zastosowań AI i przedsiębiorczości. Ważnym zadaniem projektu jest przygotowanie przyszłych liderów biznesu do opracowywania i stosowania rozwiązań AI zgodnych z europejskimi wartościami i wytycznymi etycznymi.
wartościami i wytycznymi etycznymi.
Okres realizacji: 01.01.2024 – 31.12.2026
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Cele projektu:
Celem projektu RiHEI jest przekształcenie gruzińskiego ekosystemu szkolnictwa wyższego w siłę napędową zrównoważonego i odpowiedzialnego (społecznie, środowiskowo) wzrostu przedsiębiorczości i tworzenia miejsc pracy poprzez inwestowanie w zdolności młodzieży i lepsze łączenie edukacji, badań i innowacji z potrzebami sektora prywatnego. Zostanie to osiągnięte poprzez umieszczenie instytucji szkolnictwa wyższego jako "zaangażowanych" podmiotów transformacyjnych w ekosystemie gospodarczym kraju (poprzez odpowiedzialną koprodukcję innowacji opartą na poczwórnej helisie i publiczno-prywatne inwestycje), ułatwianie przedsiębiorczości młodzieży, zwiększanie umiejętności STEAM i wyzwalanie rozwoju ekosystemu (synergie klastrów), który w pełni integruje wrażliwe społeczności, a także obszary oddalone i wiejskie.
Okres realizacji: 01.09.2023 – 28.02.2026
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Cele projektu:
SHIFT ma na celu zwiększenie zdolności instytucji szkolnictwa wyższego do przyczyniania się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju poprzez ocenę i wdrażanie strategii i polityk ESG za pośrednictwem platformy ESG Impact Index. Dodatkowo ma wyposażyć studentów, nauczycieli akademickich, badaczy i pracowników instytucji szkolnictwa wyższego w niezbędne umiejętności i wiedzę do wdrażania i monitorowania praktyk ESG oraz wzmacniania współpracy międzynarodowej poprzez ułatwianie wymiany najlepszych praktyk i wiedzy między jednostkami.
Okres realizacji: 06.07.2024- 06.07.2027
Kierownik projektu: dr hab. Ewelina Zarzycka, prof. UŁ
Celem projektu jest ocena zrównoważonego wpływu europejskich przedsiębiorstw w kontekście zachodzących zmian w regulacjach dotyczących raportowania w tym zakresie. W ramach projektu zostaną zbadane aspekty związane z raportowaniem zrównoważonego wpływu przedsiębiorstw, wynikające z wdrożenia Taksonomii UE i zapewnienia wiarygodności dostarczanych informacji poprzez ich atestację.
Okres realizacji: 01.09.2024- 28.02.2027
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Celem projektu jest odpowiedzieć na potrzeby w zakresie kształcenia w obszarze „deep-tech”, które są obecnie jednym z priorytetów EU (Celem inicjatywy Deep Tech Talent Initiative jest wyszkolenie co najmniej 1 miliona talentów z dziedziny głębokich technologii do 2025 roku poprzez ogólnoeuropejskie programy rozwoju talentów i umiejętności).
Okres realizacji: 01.11.2024- 31.12.2026
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Celem projektu jest poprawa jakości nauczania w instytucjach szkolnictwa wyższego (HEI) i zwiększenie skuteczność uczenia się studentów poprzez włączania oceny koleżeńskiej (PA) do praktyk dydaktycznych i praktyki nauczania. PA w szkolnictwie wyższym jest istotnym narzędziem, które przekształca tradycyjną dynamikę wykładowca-student w podejście oparte na współpracy, interakcji i koncentracji na studencie i jego doświadczeniu edukacyjnym. Jest to działanie sprzyjające krytycznemu myśleniu, rozwijające umiejętność współpracy i aktywne uczenie się.
Okres realizacji: 01.12.2023- 30.11.2026
Kierownik projektu: mgr Marta Kędzia
Celem projektu jest zapewnienie możliwości podnoszenia kwalifikacji nauczycieli i wychowawców w całej Europie. Teachers 4.0 chce poprawić ich zdolność do radzenia sobie z kwestiami dezinformacji i przyczynić się do pomocy młodym ludziom w krytycznym myśleniu, dokonywaniu świadomych wyborów w Internecie i zachowaniu bezpieczeństwa przy jednoczesnym ciągłym budowaniu ich odporności.
Okres realizacji: 01.10.2025 - 30.09.2027
Kierownik projektu: dr hab. Paweł Głodek, prof. UŁ
Cele projektu:
Projekt SAMPLE rozwija umiejętności przedsiębiorcze i innowacyjne poprzez tworzenie materiałów szkoleniowych dotyczących zrównoważonych platform rynkowych i hybrydowych modeli biznesowych dla studentów szkół wyższych. Zapewnia nowoczesne materiały edukacyjne, platformę cyfrową dostosowaną do rzeczywistych studiów przypadków, a także przewodnik dla nauczycieli wspierający kadrę szkół wyższych. Strategiczny plan działania dla kierownictwa szkół wyższych zapewnia stopniową integrację edukacji w zakresie przedsiębiorczości cyfrowej w warunkach rynków platformowych opartej na zrównoważonym rozwoju, wypełniając lukę między środowiskiem akademickim a potrzebami rynku.
Okres realizacji: 01.10.2025 - 31.03.2028
Kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
Cele projektu:
Celem projektu jest wspieranie opiekunów naukowych i początkujących naukowców w europejskich instytucjach szkolnictwa wyższego w bezpiecznym i odpowiedzialnym włączaniu sztucznej inteligencji do badań poprzez zapewnienie praktycznych szkoleń opartych na istniejących wytycznych i ramach UE (Godna zaufania sztuczna inteligencja, Wytyczne dotyczące odpowiedzialnego korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach oraz Europejskie ramy kompetencji dla naukowców). Projekt koncentruje się na przełożeniu tych polityk na praktyczne umiejętności i zasoby, zapewniając etyczne i skuteczne wykorzystanie sztucznej inteligencji jako wiarygodnego narzędzia badawczego.

Szkolenia biznesowe
Oferta szkoleń biznesowych jest dostosowana do najnowszych trendów i zmieniającego się zapotrzebowania na rynku pracy. Dzięki ścisłej współpracy ze światem biznesu nasze produkty dają gwarancję zdobycia stale aktualizowanej wiedzy w konkretnych dziedzinach. Każde szkolenie z naszej oferty możemy zorganizować w formie zamkniętej, opracowując omawiane zagadnienia ściśle według potrzeb i wymagań naszych klientów.




























