Najczęściej wyszukiwane:

Strefa kandydata

Rachunkowość i Zarządzanie Finansowe w Spółdzielniach i Wspólnotach Mieszkaniowych

Rejestracja

O studiach

Celem studiów jest przekazanie wiedzy z zakresu:

  • Zarządzania spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi
  • Uwarunkowań prawnych funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
  • Obowiązków podatkowych spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
  • Zasad prowadzenia pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych
  • Zasad rozliczania kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych w księgach rachunkowych
  • Zasad rozliczeń z członkami wspólnoty mieszkaniowej metodą kasową i memoriałową
  • Zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych spółdzielni mieszkaniowych
  • Zasad sporządzania sprawozdań finansowych spółdzielni mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
  • Zasad sporządzania sprawozdań rocznych wspólnot mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu

Program

  • Podstawy prawne funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych (z elementami prawa cywilnego)
  • Wprowadzenie do rachunkowości
  • Ewidencja księgowa i pozaksięgowa spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
  • Sprawozdawczość spółdzielni mieszkaniowych
  • Podatkowe aspekty funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
  • Finansowe aspekty funkcjonowanie spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
  • Analiza sytuacji finansowej i niefinansowej 
     

Organizacja zajęć

Zajęcia na studiach podyplomowych Rachunkowość i zarządzanie finansowe w spółdzielniach i wspólnotach mieszkaniowych w roku akademickim 2025/2026 odbywać się będą w formie zdalnej.

Studia trwają rok akademicki. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie.
Łącznie 175 godzin zajęć dydaktycznych.
 

Świadectwo ukończenia studiów

Po odbyciu zajęć przewidzianych programem studiów oraz uzyskaniu wszystkich wymaganych zaliczeń, słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych (z godłem państwowym).

Adresaci studiów

Osoby posiadające wykształcenie wyższe zarówno pierwszego (licencjat, inżynier), jak i drugiego stopnia (tytuł zawodowy magistra lub równorzędny np. lekarz), w szczególności:

  • osoby zajmujące się księgowością spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
  • członkowie zarządów i rad nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych, zarządów wspólnot mieszkaniowych
  • pracownicy i właściciele biur rachunkowych

Rekrutacja

Rekrutacja na studia podyplomowe na rok akademicki 2025/2026 rozpocznie się 2 czerwca 2025 r. i potrwa do 31 października br. Wymagane jest wypełnienie zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym >>>Internetowej Rejestracji Kandydatów <<< oraz dostarczenie do Centrum Rozwoju Biznesu (osobiście lub tradycyjną pocztą) do 30 września br. dokumentów rekrutacyjnych.

Wymagane dokumenty

Opłaty

3 800 PLN płatne jednorazowo lub w dwóch równych ratach, w terminach i na konto wskazane przez organizatora.

Kontakt

Kierownik studiów
Dr Sławomir Jędrzejewski
e-mail: slawomir.jedrzejewski@uni.lodz.pl

Koordynator studiów
Patrycja Kuśmirek
Centrum Rozwoju Biznesu, Wydział Zarządzania UŁ
90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26, p. 135
tel.: 42 635 62 57, 601 083 023
e-mail: patrycja.kusmirek@uni.lodz.pl

 

Wydział Zarządzania
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Matejki 22/26
90-237 Łódź

tel: 42 635 51 22

NIP 724 000 32 43

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR