Specjalista do komunikacji społecznej

Podstawowe informacje:

Specjalista do spraw komunikacji społecznej to osoba, która planuje i realizuje strategię komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w organizacji.

 

Zadania i charakter pracy:

Specjalista do spraw komunikacji społecznej zajmuje się planowaniem strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, organizacją działalności informacyjno-promocyjnej, przygotowywaniem komunikatów prasowych i informacji dla mediów. Współpracuje z innymi komórkami przy realizacji kampanii społecznych i medialnych związanych z działalnością organizacji, udziela odpowiedzi na różne wnioski, postulaty i inne sprawy związane z działalnością organizacji, prezentuje wyniki badań, analizy rynkowy, teksty i informacje zamieszczane na stronie internetowej/intranetowej organizacji oraz w biuletynach, wydawnictwach i innych materiałach informacyjnych. Redaguje newslettety i opracowuje materiały promocyjne firmy. Ponadto do jego obowiązków należy zwykle zapewnienie obsługi sprzętu informatycznego, łącznościowego, multimedialnego oraz dokonywanie cyfrowej rejestracji odpraw, narad i spotkań kierownictwa organizacji, a także planowanie i realizacja harmonogramu wydarzeń związanych z komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną dla władz firmy, w tym realizacja budżetu związanego z organizacją imprez, spotkań i innych inicjatyw promocyjnych w firmie.

Wymogi i potrzebne predyspozycje:

Specjalistą do spraw do spraw komunikacji społecznej powinna być osoba legitymująca się wykształceniem wyższym (preferowane nauki społeczne: komunikacja społeczna, dziennikarstwo, psychologia, zarządzanie), ze znajomością zasad dotyczących dialogu społecznego i partycypacji społecznej, sprawnie posługująca się nowoczesnymi narzędziami komunikacji, z umiejętnością prowadzenia spotkań publicznych oraz prowadzenia prezentacji dla różnego rodzaju słuchaczy. W związku z częstym reprezentowaniem firmy na zewnątrz, powinna być to osoba dyspozycyjna czasowo.

Niezbędna w tym zawodzie jest umiejętność swobodnego formułowania myśli i łatwość redagowania tekstów, zdolności organizatorskie oraz wysoka kultura osobista, kreatywność, umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach i pracy w stresie.

Opracowano na podstawie:  Specjalista komunikacji społecznej, [11.10.2016]