• Polski
  • English
 
Wydział
  • Historia
  • Jubileusze
  • Struktura
  • Rada Wydziału, komisje
  • Wyszukaj pracownika
  • Organizacja wydarzeń
  • Infrastruktura
  • Parking
  • Zasady BHP
  • Internet na WZ
  • Kontakt
Nauka i badania
  • Projekty naukowo-badawcze
  • Publikacje naukowe
  • Stopnie naukowe i tytuł
  • Knowbase
Kształcenie
  • Dziekanat
  • Jakość kształcenia
  • Akredytacje, certyfikaty, rankingi
  • Dlaczego warto studiować na WZ UŁ?
  • Projekty dla uczniów
  • Terminarz i zasady rekrutacji
  • Studia I stopnia
  • Studia II stopnia
  • Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
  • Studia podyplomowe
  • MBA i MiniMBA
  • Szkolenia
  • Centrum Rozwoju Dydaktyki
Współpraca z Otoczeniem
  • Rada Biznesu
  • Rada Menedżerów Publicznych
  • Centrum Rozwoju Biznesu
  • Współpraca międzynarodowa
  • Współpraca ze szkołami
  • Organizacje, stowarzyszenia, NGOs
  • Patronat Dziekana
  • Sale do wynajęcia
  • Zespół Ekspertów
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydata
  • Strefa studenta
  • Strefa pracownika
  • Strefa doktoranta
  • Strefa absolwenta
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Biblioteka UŁ
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Dostępność
  • Wydział
    • Historia
    • Jubileusze
    • Struktura
    • Rada Wydziału, komisje
    • Wyszukaj pracownika
    • Organizacja wydarzeń
    • Infrastruktura
    • Parking
    • Zasady BHP
    • Internet na WZ
    • Kontakt
  • Nauka i badania
    • Projekty naukowo-badawcze
    • Publikacje naukowe
    • Stopnie naukowe i tytuł
    • Knowbase
  • Kształcenie
    • Dziekanat
    • Jakość kształcenia
    • Akredytacje, certyfikaty, rankingi
    • Dlaczego warto studiować na WZ UŁ?
    • Projekty dla uczniów
    • Terminarz i zasady rekrutacji
    • Studia I stopnia
    • Studia II stopnia
    • Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
    • Studia podyplomowe
    • MBA i MiniMBA
    • Szkolenia
    • Centrum Rozwoju Dydaktyki
  • Współpraca z Otoczeniem
    • Rada Biznesu
    • Rada Menedżerów Publicznych
    • Centrum Rozwoju Biznesu
    • Współpraca międzynarodowa
    • Współpraca ze szkołami
    • Organizacje, stowarzyszenia, NGOs
    • Patronat Dziekana
    • Sale do wynajęcia
    • Zespół Ekspertów
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydata
  • Strefa studenta
  • Strefa pracownika
  • Strefa doktoranta
  • Strefa absolwenta
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Biblioteka UŁ
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Dostępność

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • poczta
  • kalendarz akademicki
  • pracownicy
  • kolegium dziekańskie
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wydział Zarządzania
  • Wyszukaj pracownika

Profil

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr

Jerzy Czarnecki

STANOWISKO:
adiunkt
Katedra Zarządzania, Wydział Zarządzania
e-mail: jerzy.czarnecki@wz.uni.lodz.pl
FUNKCJA:
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego ds. Kształcenia w Języku Angielskim.
Wydział Zarządzania
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Funkcje na Uczelni
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • scopus
  • google-scholar
  • web-of-science
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

adiunkt

Katedra Zarządzania

dydaktyk w programach Business Management

kierownik kierunku studiów Business Management

twórca programu studiów BM drugiego stopnia

współtwórca programu BM pierwszego stopnia

współuczestnik zespołów akredytacyjnych

pełnomocnik do spraw studiów w języku angielskim

Funkcje na Uczelni

Pełnomocnik Dziekana Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego ds. Kształcenia w Języku Angielskim.

Wydział Zarządzania

ujednolicanie treści kształcenia w języku angielskim

wdrażanie nowoczesnych metod edukacji

monitorowanie procesów akredytacji

Biogram


Wykształcenie:

30.IX. 1981 Doktor Nauk Ekonomicznych w dziedzinie nauk ekonomicznych; Wydział Ekonomiczno – socjologiczny uniwersytetu Łódzkiego; tytuł pracy: Systemy informowania kierownictwa w świetle teorii organizacji; praca napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Marcina Bielskiego;

15. IX.1972 Magister Ekonomii;; Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego; tytuł pracy Rozmieszczenie uprawnień do decydowania w strukturze rad narodowych szczebla powiatowego na podstawie Rady Narodowej Łódź Śródmieście, praca napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Marcina. Bielskiego

Staże lub szkolenia zagraniczne

naukowe

1994 Middlesex University – Business School, Londyn (dwa tygodnie)

zawodowe

2025 Quest, Kompendium MBA (dwa dni)

zakres: wprowadzenie do nowoczesnych metod edukacji w zarządzaniu;

2004 Chartered Institute of Marketing w Londynie (Warszawa)

zakres: realizacja szkoleń do egzaminu na Postgraduade Diploma In Marketing;

2000 European Foundation for Management Development, Deans and Director’s Meeting, Helsinki (cztery dni)

zakres: nowoczesne metody edukacji w zarządzaniu;

1998 warsztaty dydaktyczne przy konferencji czasopisma Training, Atlanta, USA (cztery dni)

zakres: techniki szkolenia kadry przedsiębiorstw, w tym z zastosowaniem technologii komputerowych;

1996 University of Maryland, College Park, Maryland (dwa tygodnie)

zakres: przygotowanie do budowy i prowadzenia kursów w programach MBA;

1992 Salzburg Seminar in American Studies, Economies in Transition, Austria (dziesięć dni)

zakres: dyskusja w międzynarodowym gronie o problemach gospodarki w drodze do wolnego rynku, z udziałem między innymi premiera Vaclava Klausa;

1990 University of New Brunswick, Saint John, Kanada (jeden tydzień)

zakres: Academic Professional Teacher, kurs dla wykładowców New Brunswick University,

1978 IBM, Princeton, N.J., USA (sześć miesięcy)

zakres: analityk i programista komputerowy; budowa I oprogramowanie system szacowania sprzedaży;

1975 A/S Tronder Data, Trondheim, Norwegia (trzy miesiące)

zakres: programowanie aplikacji dla przetwarzania danych klientów banków;

1971 Regione Autonoma della Sardegna, Cagliari, Włochy (trzy miesiące)

zakres: wykonywanie czynności administracyjno - biurowych, nauka języka włoskiego;

Miejsce pracy

Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania, od roku 1972 z przerwami na zatrudnienie za granicą (rok akademicki 1990/1991 oraz rok 2002); obecnie na stanowisku adiunkt

Historia zatrudnienia

1972 - do teraz, Uniwersytet Łódzki

2024 RheinMaine University of Applied Science, Wiesbaden

zakres nauczania: Management Competencies Design (kurs online)

2002; University of New Brunswick, Fredericton, Kanada, pełnoetatowy profesor zarządzania (jeden semestr)

zakres nauczania: Organization and Management (poziom licencjacki); Organization Theory and Design (poziom magisterski), Organization Analysis and Change (studia MBA)

2005: Royal Bank Trinidad and Tobago

zakres: jako profesor University of New Brunswick - akademickie kursy Strategic Management oraz Civilization–Technology–Society na studiach dla pracowników banku;

2004 – 2007: questus, przedsiębiorstwo wiedzy

zakres: szkolenia z zakresu etyka w biznesie

1990/1991; University of New Brunswick, Saint John, Kanada; pełnoetatowy profesor zarządzania

zakres nauczania: Organization and Management (poziom licencjacki); Organization Theory and Design (poziom licencjacki), Organization Development (studia MBA) oraz Organization Analysis and Change (studia MBA)

1992 – 2001: Fundacja – Centrum Prywatyzacji, Instytut Rozwoju Biznesu w Warszawie

zakres: szkolenia z zakresu prywatyzacji, diagnozy i strategii, restrukturyzacji, struktury organizacyjnej oraz kontraktów menedżerskich w instytucjach ochrony zdrowia

1996 – 1997: Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Warszawie

zakres: szkolenia z zakresu IPO (pierwotna oferta akcji) oraz M&A (połączenia i fuzje)

1993 – 1995: Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości w Łodzi,

zakres: szkolenia z zakresu podstaw zarządzania oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw

1991 oraz 1990: International Business School (Uniwersytet Warszawski)

zakres: kursy akademickie dla studentów MBA z zakresu Teoria organizacji, Projektowanie organizacji, Wprowadzenie do zarządzania

1989 i 1990: International Business School w Poznaniu

zakres: kursy akademickie dla studentów MBA z zakresu Systemy wspomagania decyzji oraz Strategia ekonomiczna przedsiębiorstwa – z zastosowaniem autorskiego modelu gry decyzyjnej Dolina 86

równolegle z pracą u UŁ – działalność biznesowa:

2004 i nadal: questus przedsiębiorstwo wiedzy

zakres: projektowanie programów kursów przygotowujących do kwalifikacji CIM; opracowanie standardu abstraktu biznesowego artykułu i książki z obszaru biznesu; organizacja spotkań Best Practice (m. In. mBank, RMF FM, dr Irena Eris, WSB NLU, integracja, Sphinx, Kolporter, Onet, Redan, Atlas, Kruk, Monari, Tubądzin, Aflofarm); opracowywanie opisów przypadków (mBank); konsultacja merytoryczna opisów przypadków (m. in. Poczta Polska, mBank, Astor); wygłaszanie naukowych komentarzy do treści spotkań Best Practice

1997 – 2004: Fundacja Centrum Prywatyzacji (Instytut Rozwoju Biznesu) w Serocku

zakres: projektowanie treści szkoleń do realnych zapotrzebowań biznesu; organizacja cyklu konferencji (dwanaście konferencji) z zakresu nadzoru korporacyjnego (corporate gonernance) z udziałem zwykłych uczestników oraz osobistości rynku kapitałowego w Polsce; inicjatywy prywatyzacji systemu ochrony zdrowia

1986 – 1996: Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o. (CDC Sp. z o.o.) w Łodzi

zakres prac: partner i wiceprezes zarządu firmy; doradztwo dla przedsiębiorstw w zakresie metod i technik prywatyzacji; projektowanie i prowadzenie transakcji kapitałowych: oferty publiczne (np. Wedel, Wólczanka) oraz inwestycje przedsiębiorstw zagranicznych (np. Polam Pabianice – Philips); konsulting w zakresie restrukturyzacji organizacyjnej i strategicznej; współudział w tworzeniu ustawy o pomocy publicznej

Dodatkowe doświadczenia praktyczne:

2004 i nadal - - consulting w zakresie organizacji i zarządzania dla przedsiębiorstw zlokalizowanych w regionie łódzkim (w tym m.in. Infosys);

1991 – 1994 - - przegląd stanu i sposobu funkcjonowania oraz przedsiębiorstw w celu nadzorowania, a następnie przygotowania raportów rocznych, między innymi dla firm Próchnik S.A., Wólczanka S.A., Vistula S.A. oraz Orbis S.A.;

1990 – 1992 - - realna współpraca, z realnymi efektami w transakcjach kapitałowych, z firmami prawnymi: (np. Nabarro Nathanson, Theodore Goddard, Alzheimer & Gray), firmami z sektora finansowego (np. Credit Swiss First Boston; Morgan Grenfell, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie), korporacjami (Pepsi Co., Philips, General Electric, Shieder Mobel) oraz instytucjami państwa (np. Komisja Papierów Wartościowych, Ministerstwo Przekształceń Własnościowych);

1971 i nadal - - spotkania z realnymi problemami kilkudziesięciu firm w trakcie uprawiania działalności konsultingowej;

1972 i nadal - - spotkania - w uniwersyteckich klasach świata - z ludźmi uwikłanymi w codzienną biznesową działalność.

Inne rodzaje prac na rzecz UŁ:

2023 i nadal pełnomocnik Dziekana do spraw kształcenia w języku angielskim

2014 i nadal pełnomocnik Dziekana do spraw rozwoju Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego

2013 architekt przedsięwzięcia: 20 rocznica Wydziału Zarządzania

2012 i nadal kierownik kierunku studiów: Business Management

2010 i nadal udział w pracach zespołu dla budowy strategii Wydziału

2006 i nadal budowa i rozwijanie curriculum dla specjalności Business Management w języku angielskim; nadzór nad poziomem merytorycznym i dydaktycznym

2004 – 2010 budowa wirtualnej firmy Greenpole; kierowanie międzykatedralnym zespołem dydaktycznym dla realizacji specjalności Zintegrowane zarządzanie firmą

2002 i nadal budowa programów nauczania oraz prace nad identyfikacją dydaktyczną Wydziału; tworzenie standardów dydaktycznych

1996 – 2003 sprawowanie nadzoru nad realizacją projektów doradczych realizowanych przez studentów MBA (Group field Project); zrealizowano (wdrożono) około stu projektów;



Zainteresowania

architektura organizacji

filozofia zarządzania

teoria złożoności


Osiągnięcia

Publications (about 60 positions, recent ones)

- books:

Jerzy S. Czarnecki, Architektura korporacji (Architecture of Corporation), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011;

- chapters in books:

Lean Management in: Lean Accounting, integralny element lean management (Lean Accounting as an Integral Element of Lean Management), Oficyna Wolters Kluiwer Business, Warszawa 2013;

Stereotypy w zarządzaniu szkołą (Stereotypes in school management) in: Przywództwo Edukacyjne w teorii i praktyce (Educational Leadership: Between Theory and Practice), FRSE, 2010;

Zarządzanie jako nadawanie sensu kombinacji zasobów (Management as Sense making through configuration of resources) in: Rachunkowość zarządcza. Podejsście operacyjne i strategiczne (Managerial Accounting . Operational and strategic Approach), C.H. Beck, 2010;

Modele organizacyjnej architektury (Models of organization architecture) in: Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu (Methodological Approach In Management Science) , Acta Universitatis Lodziensis, folia economica, Lodz, 2010;

Organizacja jako kombinacja zasobów (Organization as a combination of resources), in: Rachunek kosztów. Podejście operacyjne I strategiczne (Cost Accounting. Operational and Strategic Approach), CH. Beck, 2009;

Architecture for a Leader ((Architektura dla lidera) in Przywództwo w szkole (Leadership at School), Impuls, 2006;

Współczesne zarządzanie (Contemporary Management), in: Rachunek kosztów I rachunkowość zarządcza (Cost accounting and managerial accounting), C.H. Beck, 2003;

- articles:

Jerzy S. Czarnecki, W kierunku architektury organizacji (Towards the Organization Archotecture), in: Współczesne koncepcje i metody zarządzania organizacjami – aspekty społeczne (Contemporary Concepts and Methods of Modern Organizations Management – Social Aspects), Acta Universitatis Lodziensis, folia economica, Lodz, 2012;

Jerzy S. Czarnecki, Potocznie: korporacja (Simply: corporation), Organizacja i Kierowanie, nr 4, 2009;

Jerzy S. Czarnecki, O potrzebie zdrowego rozsądku w naukowych dociekaniach (On the Need of Common Sense In Scientific Inquiries), Polish Academy of Science, Organizacja i Kierowanie, no. 4, 2007;

Jerzy S. Czarnecki, Przed koncertem na korporację (Before a Concert on Corporation), Przegląd Organizacji nr 10, 2007;

Jerzy S. Czarnecki, Tworzenie kapitału społecznego (Social Capital Creation), Master of Business Administration nr 3, maj – czerwiec, 2007;

Jerzy S. Czarnecki, Gry w organizacje (Games You Play with Organizations), Przegląd Organizacji nr 6, 2007;

Jerzy S. Czarnecki, Refleksje nad starannością sumiennego kupca (Reflections Upon a Care of Dilligent Trader), Przegląd Organizacji nr 7/8, 2006;

Jerzy S. Czarnecki, Masa krytyczna (Critical Mass), Przegląd Organizacji nr 10, 2006;

Jerzy S. Czarnecki, Marzenie o organizacji idealnej (Dream about Ideal organization), Przegląd Organizacji nr 12, 2006;

Jerzy S. Czarnecki, Rachunkowość dla menedżera – czy ostatni będą pierwszymi? (Accounting for Manager – Shall the Last Become the First?) Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, tom. 27 (28), 2005;

Jerzy S. Czarnecki, T. B. Kalinowski, Z. Matyjas, Metafory firmy – w stronę hologramu (Metaphors of a Firm – Towards a Holographic View), Master of Business Administration, nr 5 (76), 2005;

- series of three articles on corporate governance in monthly magazine Nasz Rynek Kapitałowy

Jerzy S. Czarnecki, Sąd Rynku Kapitałowego, (The Court of Capital Market, no. 6, 2003;

Jerzy S. Czarnecki, Po drugiej stronie lustra ( On the Other Side of the Mirror), no. 8, 2003,

Jerzy S. Czarnecki, (A)nielski spokój (Englishly Calm), no. 9, 2003;

Jerzy S. Czarnecki, Firmowa infrastruktura przejrzystości (The Company’s Infrastructure of Transparency) no. 11/12, 2003;

 Speeches or presentations at invitation

Space for People, .........., 2025

Science for Practitioners in Management, firma Adapptive, speech for managers of business consulting and business services sector, 2024

Think Strategy , speech for the Deans and Rectors Meeting of Łódź University, 2013;

Risk Is Located in Evolution , speech at the Deans Meeting of Management Faculties, 2011;

The Human Face of Organizations , speech at the Rotary Trójka Dinner, 2001;

All the roads lead to Sociology, speech at the seminar Relations Between Sociology and Management, Committee of Sociology of the Polish Academy of Science, 2000;

Building Universities’ Strategic Advantage , speech at the University Directors Meeting, 1999;

Human Resources Strategic Management , speech at the seminar Exchange of Practical Experiences organized by Research Center of Participative Management, 1998;

Quod Felix Faustum Fortunatumque Sit , speech at the University Directors Meeting, 1988;


Dyżury

Pełnomocnik Dziekana Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego ds. Kształcenia w Języku Angielskim.

Matejki 22/26 pokój: 328 90-237 Łódź

adiunkt

Katedra Zarządzania

Matejki 22/26 pokój: 328 90-237 Łódź

Kontakt

Pełnomocnik Dziekana Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego ds. Kształcenia w Języku Angielskim.

tel: 42-635-62-80

Sekretariat: 42-635-52-34

Matejki 22/26 pokój: 328 90-237 Łódź

adiunkt

Katedra Zarządzania

służbowy, w pokoju: 42-635-62-80

Katedra: 42-635-5234

www: https://www.uni.lodz.pl

Matejki 22/26 90-237 Łódź pokój: 328

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Footer social icons

Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Newslettery
  • Struktura
  • Mapa strony
  • Dostępność
  • Polityka prywatności

Wydział Zarządzania
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Matejki 22/26
90-237 Łódź

tel: 42 635 51 22

NIP 724 000 32 43

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności