Rozpoczynamy drugą edycję programu Ambasador #UniLodz!

Wraz z początkiem listopada zakończył się proces rekrutacji do drugiej edycji programu Ambasador #UniLodz – projektu umożliwiającego studentom ścisłą współpracę z uczelnią. W naborze wzięło udział kilkadziesiąt osób, spośród których wyłoniona została finałowa szóstka. Wchodzący w jej skład uczestnicy inicjatywy przez najbliższe miesiące będą angażować się w szeroką gamę zadań związanych z pracą w branży marketingu i event managementu.

Studenci, którzy wezmą udział w drugiej edycji programu Ambasador #UniLodz, już na etapie rekrutacji wykazali się kreatywnością, znajomością social mediów oraz otwartością – zarówno na innych, jak i na czekające na nich wyzwania.

Musimy przyznać, że ostateczny wybór okazał się bardzo trudny. Wszyscy ubiegający się o funkcję Ambasadora zostali poproszeni o przesłanie nagrań, w których mieli się zaprezentować. Dostarczone przez nich filmiki były niezwykle pomysłowe. W drugim etapie naboru spotkaliśmy się z wybranymi kandydatami na rozmowy, które również pokazały, jak fajnych mamy studentów. 

mówi Joanna Arndt-Mordzak, koordynatorka projektu.

Ostatecznie do tegorocznej edycji zaangażowana została szóstka osób – dwoje uczestników z poprzedniej edycji i czworo nowych. Wśród nich znaleźli się: 

  • Natalia Kołodziejczak z Wydziału Nauk o Wychowaniu (kierunek psychologia); 
  • Stanisław Roszczyk z Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska, Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego i Wydziału Zarządzania (kierunki ekomiasto i zarządzanie miastem); 
  • Aleksandra Kocik z Wydziału Filologicznego (kierunek logopedia z audiologią); 
  • Mateusz Pietras z Wydziału Filozoficzno-Historycznego (kierunek historia); 
  • Agata Becherka z Wydziału Filologicznego (kierunek filologia polska) 
  • Mateusz Sobociński ze Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych (dyscyplina nauki o zarządzaniu i jakości).

Ambasadorzy #UniLodz - 3 studentki i 3 studentów

Co o nadchodzących miesiącach w roli Ambasadorów myślą sami uczestnicy? 

W trakcie poprzedniej edycji poznałam wiele inspirujących osób i wzięłam udział w ciekawych wydarzeniach. Dzięki temu bardzo się rozwinęłam i upewniłam, że ten rodzaj pracy sprawia mi wiele przyjemności. Zdecydowałam, że nie chcę tak szybko kończyć tej przygody i spróbowałam dostać się do akcji drugi raz. Bardzo się z tego cieszę, bo w tym roku startuję z zupełnie innego miejsca – osoby, która już troszeczkę wie i może te wiedzę uzupełniać o nowe doświadczenia. Poza tym mogę też pomóc nowym Ambasadorkom i Ambasadorom, dzięki czemu projekt szybciej będzie się rozwijał.

mówi Agata Becherka, dla której to już druga okazja do współpracy z uczelnią.

Wydaje mi się, że projekt ten jest czymś idealnym dla mnie. Komunikacja nie jest mi straszna, podobnie gadanie do kamery. Od lat aktywnie udzielam się w internecie, tworząc rozmaite treści i bardzo lubię się tym zajmować. Studiuję również na Uniwersytecie Łódzkim i szczerze mogę stwierdzić, że bardzo cenię sobie tą uczelnię. Osobiście przekonałem się, że jest to miejsce, gdzie naprawdę można poszerzyć swoje horyzonty, rozwinąć umiejętności i oczywiście nawiązać bezcenne znajomości. Uważam, że warto brać czynny udział w życiu uczelni i promować jej działalność. Zatem rola Ambasadora #UniLodz jest dla mnie połączeniem przyjemnego z pożytecznym.   

dodaje Mateusz Pietras, nowo wybrany uczestnik programu.

Druga edycja programu została zainaugurowana przez prof. Roberta Zakrzewskiego, prorektora ds. studentów i jakości kształcenia. Podczas spotkania nowi Ambasadorzy mieli okazję zapoznać się zarówno z uczelnianymi koordynatorkami projektu, jak i z pozostałymi uczestnikami inicjatywy. 

Ambasador #UniLodz to program skierowany do studentów Uniwersytetu Łódzkiego, którzy chcą brać czynny udział w życiu uczelni i wspierać ją w codziennej komunikacji ze społecznością akademicką. Jego uczestnicy mają szansę na ścisłą współpracę ze specjalistami ds. PR-u, social mediów i event managementu zatrudnianych przez największego, łódzkiego pracodawcę. Otrzymują również wynagrodzenie oraz możliwość udziału w warsztatach i szkoleniach ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji miękkich oraz uwalnianie potencjału. 

Materiał: Centrum Promocji UŁ