Wydział
  • Historia
  • Jubileusze
  • Struktura
  • Rada Wydziału, komisje
  • Wyszukaj pracownika
  • Organizacja wydarzeń
  • Infrastruktura
  • Parking
  • Zasady BHP
  • Internet na WZ
  • Kontakt
Nauka i badania
  • Projekty naukowo-badawcze
  • Publikacje naukowe
  • Stopnie naukowe i tytuł
  • Knowbase
Kształcenie
  • Dziekanat
  • Jakość kształcenia
  • Akredytacje, certyfikaty, rankingi
  • Dlaczego warto studiować na WZ UŁ?
  • Projekty dla uczniów
  • Terminarz i zasady rekrutacji
  • Studia I stopnia
  • Studia II stopnia
  • Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
  • Studia podyplomowe
  • MBA i MiniMBA
  • Szkolenia
  • Centrum Rozwoju Dydaktyki
Współpraca z Otoczeniem
  • Rada Biznesu
  • Rada Menedżerów Publicznych
  • Centrum Rozwoju Biznesu
  • Współpraca międzynarodowa
  • Współpraca ze szkołami
  • Organizacje, stowarzyszenia, NGOs
  • Patronat Dziekana
  • Sale do wynajęcia
  • Zespół Ekspertów
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydata
  • Strefa studenta
  • Strefa pracownika
  • Strefa doktoranta
  • Strefa absolwenta
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Biblioteka UŁ
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Dostępność
  • Wydział
    • Historia
    • Jubileusze
    • Struktura
    • Rada Wydziału, komisje
    • Wyszukaj pracownika
    • Organizacja wydarzeń
    • Infrastruktura
    • Parking
    • Zasady BHP
    • Internet na WZ
    • Kontakt
  • Nauka i badania
    • Projekty naukowo-badawcze
    • Publikacje naukowe
    • Stopnie naukowe i tytuł
    • Knowbase
  • Kształcenie
    • Dziekanat
    • Jakość kształcenia
    • Akredytacje, certyfikaty, rankingi
    • Dlaczego warto studiować na WZ UŁ?
    • Projekty dla uczniów
    • Terminarz i zasady rekrutacji
    • Studia I stopnia
    • Studia II stopnia
    • Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
    • Studia podyplomowe
    • MBA i MiniMBA
    • Szkolenia
    • Centrum Rozwoju Dydaktyki
  • Współpraca z Otoczeniem
    • Rada Biznesu
    • Rada Menedżerów Publicznych
    • Centrum Rozwoju Biznesu
    • Współpraca międzynarodowa
    • Współpraca ze szkołami
    • Organizacje, stowarzyszenia, NGOs
    • Patronat Dziekana
    • Sale do wynajęcia
    • Zespół Ekspertów
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydata
  • Strefa studenta
  • Strefa pracownika
  • Strefa doktoranta
  • Strefa absolwenta
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza aktów własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Biblioteka UŁ
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Dostępność

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • poczta
  • kalendarz akademicki
  • pracownicy
  • kolegium dziekańskie
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wydział Zarządzania
  • Strefa kandydata
  • Oferta studiów

Business and digital analytics

Stacjonarne Studia II stopnia (magisterskie 2-letnie)
Limit miejsc: 30 (min. 20)
  • Opis
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Overview of the study programme

The study programme is addressed to people aspiring to work in an international and intercultural environment, both in global corporations and companies operating on domestic markets. The course addresses two key challenges and, at the same time, interests of the labor market, namely it develops the competencies of functioning in the digital environment, industry 4.0 or the Internet, as well as the ability to analyse and evaluate the operation of an organisation with emphasis on increasing efficiency. Contemporary business success is built on a synergistic combination of creativity with critical thinking, innovation, analytical view, and empathy, with the agility to make accurate decisions. In all these areas, access to reliable data and information becomes a key element. In the age of fake news, the ability to assess a situation based on credible data determines the effectiveness of management.

There is a reason behind the saying that if you do not measure something, you cannot manage it. This belief is of particular importance in the digital world. Since the knowledge and skills of Business and Digital Analytics graduates can be used in various industries, the graduates of this programme will find employment in companies characterised by modern and professional management as well as operating in international and multicultural environments.

If you are considering your future in business world, especially in digital, it is worth having the following competences:

  • analysing data;
  • building measurement systems of websites, social media, or e-commerce activities;
  • designing business models in the digital sphere;
  • using data from available systems, e.g. Google Analytics;
  • assessing the effectiveness of market activities;
  • conducting market research in both the qualitative and quantitative dimensions;
  • doing financial analytics;
  • determining a company's value and its ability to compete;
  • analysing the profitability of business investments;
  • performing efficient and effective data visualisation;
  • preparing business reports;
  • applying new technologies and IT solutions to data analysis and visualisation.

MS Teams and Moodle can be used to conduct classes.

 


Programme Council 

Head
Robert Kozielski, Ph.D.
Coordinator
Aleksandra Majda-Kariozen, Ph.D.

Members:
Tomasz Czapla, Ph.D., Prof. Grzegorz Urbanek, Leszek Bohdanowicz, Ph.D., Magda Kotlarczyk, Country Director Google Poland at Google

Studia płatne. Opłaty za usługi edukacyjne UŁ.
Paid studies. Tuition fee rates.

Główne przedmioty

Examples of courses specific to this programme include:

  • Accounting and Finance Management
  • Applied Statistics
  • Art of Business Decisions Making
  • Digital Applications for Business
  • Logic Critical Thinking
  • Organizational Behaviour
  • Managerial Economics and Evidence Based Management
  • Qualitative Research Methods and Analysis
  • Customer, Operations and People Analytics
  • Digital Business Models
  • Google Analytics
  • Web, Social Media and E-Commerce Analytics
  • Business Communication, Reporting and Data Visualization

Study programme

Sylwetka absolwenta

The key skills that the students will acquire during their studies include:

  • doing business analytics at the strategic and operational level (methods, techniques, models, solutions), also in relation to organisations operating in digital channels and media;
  • building new business models;
  • critical thinking;
  • assessing the reliability of data and the verifiability of data and information;
  • making effective decisions through the use of reliable information;
  • integrating knowledge from various sources and having an interdisciplinary approach to the analysis of business problems;
  • assessing the profitability of business investments, including long-term and short-term effects of market decisions;
  • using both the software and analysis tools related to business analytics in the digital sphere, data presentation, and dashboard construction.

Examples of positions and professions that the graduates will be able to fill include:

  • business analyst;
  • stock market analyst;
  • financial analyst;
  • website traffic analyst;
  • market trend analyst (cool hunter);
  • product manager;
  • brand manager, etc.

Zasady przyjęć

Absolwenci studiów licencjackich (równorzędnych) i magisterskich (równorzędnych) wszystkich kierunków studiów przyjmowani będą na podstawie pisemnego opracowania na wskazany temat oraz rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim. W przypadku zbyt dużej liczby kandydatów, którzy pozytywnie przejdą rozmowę kwalifikacyjną, kolejnym kryterium naboru będzie konkurs dyplomów. Dziekan może odstąpić od konkursu dyplomów.

Studia w języku angielskim. Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym.

The programme is intended for a group of 30 students.

Participation in the programme requires is paid by all students: from the EU (including Poland) and from outside of the EU.

Recruitment process for EU nationals:

The candidates who are EU nationals (including Polish nationals) are requested to register here.

Following the registration, please prepare a candidate statement in line with the instructions.
Send the statement to: study.management@uni.lodz.pl

The interviews will be scheduled on July 18st, 2025. Candidates will be informed of the particular time of their interview. A single interview takes about half an hour.

Recruitment process for non-EU nationals:

The candidates who are not EU nationals are requested to register here.

When registering, please prepare and upload a candidate statement in the admission system together with your application.
Please prepare it in line with the instructions.

Attend the interview on the MS Teams platform. Candidates will be informed of the particular dates and times of their interviews. A single interview takes about half an hour to one hour.

Co dalej?

  • PORTAL REKRUTACYJNY
  • STREFA KANDYDATA UNILODZ
  • POZOSTAŃMY W KONTAKCIE

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wz@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 635 50 51

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Zarządzania

Matejki 22/26 90-237 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Footer social icons

Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Newslettery
  • Struktura
  • Mapa strony
  • Dostępność
  • Polityka prywatności

Wydział Zarządzania
Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Matejki 22/26
90-237 Łódź

tel: 42 635 51 22

NIP 724 000 32 43

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności