Program konferencji obejmował zagadnienia takie jak bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce i Europie, prawo i regulacje (m.in. w kontekście koncepcji „Wizji Zero”), urządzenia i infrastruktura BRD, organizacja ruchu drogowego oraz nowe technologie i systemy ITS. Co istotne, efekty konferencji wykraczają poza samo spotkanie – w poprzednich edycjach wypracowane wnioski były przekazywane do prac legislacyjnych oraz debat publicznych.
Podczas modułu „Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego – wyzwania i zagrożenia na drugie ćwierćwiecze XXI wieku” prof. Remigiusz Kozłowski wygłosił referat „Nowoczesna infrastruktura drogowa – niewykorzystany potencjał w kontekście inteligentnego oznakowania i zarządzania tymczasową organizacją ruchu”. Wystąpienie dotyczyło znaczenia innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym roli inteligentnych systemów oznakowania oraz efektywnego zarządzania ruchem w sytuacjach tymczasowych. Prof. Kozłowski wziął także udział w panelu „Bezpieczni na Drodze? Człowiek wobec wyzwań nowej dekady – debata o odpowiedzialności, edukacji i technologii”, gdzie razem z dr Ewą Odachowską-Rogalską, Jakubem Hanakiem i Tomaszem Zagajewskim prowadził dyskusję na temat czynnika ludzkiego w bezpieczeństwie drogowym, psychologicznych uwarunkowań ryzykownych zachowań kierowców oraz wpływu technologii na kształtowanie postaw prospołecznych na drodze.



Redakcja: Wydział Zarządzania UŁ
