Specjalista do spraw doskonalenia organizacji

Podstawowe informacje:

Specjalista do spraw doskonalenia organizacji jest inicjatorem działań mających na celu usprawnianie obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji.

 

Zadania i charakter pracy:

Specjalista do spraw doskonalenia organizacji zajmuje się tworzeniem strategii rozwoju organizacji oraz nadzorowaniem i monitorowaniem realizacji tej strategii. Osoba zatrudniona

na tym stanowisku wybiera metody i narzędzia doskonalenia w celu osiągnięcia założonych wyników. Sporządza prognozy i analizy dotyczące procesów oraz raportuje wyniki. Analizuje wskaźniki działalności firmy oraz bieżące raporty. Do zadań specjalisty do spraw doskonalenia organizacji należy również współpraca z ośrodkami naukowymi i badawczo-rozwojowymi oraz poszukiwanie i dobór nowych technologii. Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiada za koordynowanie projektów oraz weryfikację końcowych rezultatów wprowadzonych udoskonaleń.

Wymogi i potrzebne predyspozycje:

Specjalista do spraw doskonalenia organizacji powinien mieć wykształcenie wyższe z zakresu zarządzania, ekonomii lub ukończyć studia kierunkowe w branży, w której będzie odpowiedzialny za doskonalenie. Osoba pracująca na stanowisku specjalisty do spraw doskonalenia organizacji powinna posiadać umiejętność doboru metod i stosowania narzędzi potrzebnych do analizowania danych.

Z racji specyfiki pracy, specjalista do spraw doskonalenia organizacji powinien cechować się szeroko rozwiniętymi umiejętnościami analitycznymi, wnikliwością, zdolnością identyfikowania problemów i poszukiwania rozwiązań oraz wyciągania trafnych wniosków, a także otwartością myślenia. Praca nie jest rutynowa, osoba wykonująca ten zawód musi umieć samodzielnie organizować sobie czas i zadania. W naturę zawodu wpisane są częste kontakty z ludźmi (np. podczas prowadzenia projektów oraz wprowadzania zmian).

Opracowano na podstawie: Krajowy Standard Kompetencji Zawodowych, Specjalista do spraw Doskonalenia Organizacji, [8.10.2016]