PROFIL PRACOWNIKA: Marlena Kowalczyk

zdjęcie pracownika

dr Marlena Kowalczyk

e-mail: marlena.kowalczyk@wz.uni.lodz.pl

www: http://wz.uni.lodz.pl

STANOWISKO:

Kontakt

starszy wykładowca, Zakład Podstaw Marketingu, Wydział Zarządzania

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

BIOGRAM

Profil:

Z wykształcenia i pasji ekonomistka, pedagog, badacz rynku z wieloletnim doświadczeniem w koordynowaniu i kierowaniu zespołami realizującymi projekty naukowe badawcze o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Specjalizuje się w analizie zachowań konsumenckich, zwłaszcza w kontekście dzieci i młodzieży. Posiada głęboką wiedzę na temat wpływu mediów, reklamy i marek na młodsze pokolenia. Dodatkowo, jako Prezes Fundacji EMANUEL, posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu marketingowym, planowaniu strategicznym, zarządzaniu relacjami z klientami, koordynowaniu projektów społecznych oraz współpracy międzynarodowej z ośrodkami naukowymi.

Doświadczenie:

  • Wykładowca na Wydziale Zarządzania UŁ na studiach I stopnia (przedmiotów m.in: Rozwój umiejętności profesjonalnych i Marketing w Rodzinie) oraz na studiach podyplomowych E-commerce (przedmioty: Planowanie strategiczne w e-commerce oraz Content i e-mail marketing).
  • Prezes Fundacji "EMANUEL" (od roku 2008). Jako Prezes Fundacji EMANUEL, odpowiedzialna była za zarządzanie i planowanie bieżących prac Fundacji, koordynację projektów społecznych, organizowanie konferencji naukowych, zarządzanie personelem oraz współpracę z ośrodkami naukowymi z Ukrainy, Anglii, Słowacji i Kanady. Za jej kadencji zorganizowano 2 konferencje międzynarodowe oraz 2 konferencje krajowe. Ponadto, prowadziła szkolenia dla pracowników, stażystów, studentów oraz zagrożonych wykluczeniem, w tym na temat rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej.
  • Koordynator i kierownik zespołów realizujących projekty naukowe w Instytucie Badań Naukowych Fundacji EMANUEL. Prowadziła badania dotyczące dzieci w świecie konsumpcji, relacji dzieci z markami, wpływu reklamy na młodsze pokolenia oraz roli nowych mediów w życiu współczesnego człowieka.
  • Przeprowadziła indywidualne badania w latach 2018-2020, skupiające się na działaniach marketingowych w rodzinie, potrzebach konsumenckich dzieci oraz decyzjach zakupowych w rodzinie.
  • Członek Rady Naukowej Czasopisma "Acta Innovations" w latach 2013-2019.

ZAINTERESOWANIA

  • Zachowania konsumenckie, w tym szczególnie dzieci i młodzieży
  • Marketing w rodzinie
  • Wpływ reklamy na decyzje zakupowe, szczególnie na rynku produktów dla dzieci
  • Nowe media i komunikacja masowa
  • Wpływ nowych technologii na zachowania zakupowe

OSIĄGNIECIA

  • Zajęcie II miejsca w skali województwa łódzkiego w Plebiscycie Nauczyciel na Medal 2021;
  • Zajęcie IV miejsca w skali województwa łódzkiego w Plebiscycie Nauczyciel na Medal 2022;
  • Prowadzenie badania "Kids and Brands" w latach 2011-2013, analizujące relacje młodszych pokoleń z markami.
  • Koordynacja projektu "Dziecko w świecie reklamy" w 2012 roku, skupiającego się na wpływie reklamy na dzieci.
  • Realizacja indywidualnego projektu badawczego "Decyzje zakupowe w Rodzinie 4.0".
  • Opiekun naukowy referatu przygotowanego przez studentkę, pt.: Globalizacja jako proces kształtowania współczesnych relacji społeczno-politycznych, nagrodzonego konkursie na najlepszą prezentację i referat podczas XVI Międzynarodowego Sympozjum Naukowego „Regionalizm a Globalizacja – Zagrożenia, Szanse, Wyzwania” – 20-21.05.2008. Politechnika Lubelska.
  • Typowana przez Rektora Uniwersytetu Łódzkiego do przyznania nagrody dla młodych pracowników nauki za szczególne osiągnięcia naukowo-dydaktyczne.
  • Zaproszona do odbycia stażu naukowo-badawczego, w ramach programu Education-Regions-Regionalization w Oxford University.
  • Promotor trzech prac licencjackich nagrodzonych (I, II i III miejsce) w Konkursie na Najlepszą Pracę Licencjacką i Magisterską Powstałą w Uczelniach Niepublicznych Województwa Łódzkiego.

KONTAKT I DYŻURY

Dyżury

piątek: 10:00-11:00 Proszę o wcześniejsze umówienie spotkania: bit.ly/Konsultacje_MKowalczyk
sobota: 08:15-09:00