Spotkanie partnerów międzynarodowego projektu Co-creating Hubs for Social Enterprises (SEHUBS) w Łodzi

W dniach 8-10 listopada 2021 roku odbyło się w Polsce spotkanie partnerów międzynarodowego projektu Co-creating Hubs for Social Enterprises (SEHUBS).

 

W przyjaznych przestrzeniach Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego spotkali się nie tylko reprezentanci instytucji partnerskich z Włoch, Grecji, Bułgarii i Polski, ale również przedsiębiorcy społeczni.

 

W dniach 8-10 listopada 2021 roku odbyło się w Polsce spotkanie partnerów międzynarodowego projektu Co-creating Hubs for Social Enterprises (SEHUBS).

W przyjaznych przestrzeniach Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego spotkali się nie tylko reprezentanci instytucji partnerskich z Włoch, Grecji, Bułgarii i Polski, ale również przedsiębiorcy społeczni.

Spotkanie miało charakter seminarium eksperckiego, w trakcie którego zaprezentowano model SEHUBS. Założenia modelu zostały przedyskutowane w kontekście wyzwań i barier rozwoju przedsiębiorczości społecznej.

W pierwszym dniu spotkania każdy z partnerów projektu zaprezentował swoje doświadczenia w zakresie przedsiębiorczości społecznej oraz przedstawiono, jak ten obszar społecznej działalności funkcjonuje w ich kraju. Przedstawiciel przedsiębiorcy społecznego z Polski przedstawił swoje oczekiwania co do rodzaju wsparcia, które może być oferowane takim podmiotom przez SEHUBS. Omówiono również wstępne działania podjęte w ramach zadań projektowych. Najwięcej miejsca zostało poświęcone dyskusji nad założeniami modelu SEHUBS oraz kluczowymi dla rozwoju przedsiębiorstw społecznych zagadnieniami, takimi jak: finansowanie przedsięwzięć, budowanie społeczności i reagowanie na jej potrzeby, zarządzanie międzykulturowe, zarządzanie i kierowanie zasobami ludzkimi, orientacja na przedsiębiorczość, coaching i mentoring, komunikacja wewnętrzna (w społeczności) i zewnętrzna (w społeczeństwie), w tym komunikacja z osobami o specjalnych potrzebach, zarządzanie przestrzenią, tworzenie sieci kontaktów oraz wpływ społeczny.

Podczas spotkania omówiono zakres podjętych działań w ramach organizacji przestrzeni (fizycznej i on-line) służącej jako miejsce spotkań oraz prezentowania dóbr oferowanych przez przedsiębiorstwa społeczne. Istotną część stanowiła prezentacja dobrych praktyk podejmowanych we wskazanym obszarze na terenie Włoch. Przedstawiciele partnera przedstawili przyjęte rozwiązania w zakresie aranżacji, wyposażenia i metod zagospodarowania przestrzeni tak fizycznej, jak i on-line dla przedsiębiorczości społecznej. Kolejne, dyskutowane podczas spotkania kwestie, dotyczyły systemu testowania przyjętych dla projektu rozwiązań, omówiono zasady realizacji zaplanowanych aktywności w kontekście założeń harmonogramu. Dokonano także weryfikacji poziomu postępu rzeczowo-finansowego projektu w odniesieniu do analizy ryzyka realizacji – omówiono działania niwelujące w kontekście m.in. zagrożenia epidemiologicznego. Dyskutowano ponadto założenia dotyczące szkolenia przedsiębiorców społecznych. Spotkanie pozwoliło także na omówienie zasad organizacji i koordynowania oraz monitorowania programu shadowing/fellowship, które odbędą się w maju.